برای اخرین ارسالی های سایت و اطلاعیه ها به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید

به نام خدا

GAME-PC-MM.IR
GAME4DOWNLOAD.IR

سلام خدمت دوستان عزیز سایت امروز مروری بر تاریخچه بازی محبوب و دوست داشتنی سری بازی های سرقت بزرگ اتومبیل (GTA) پرداختیم که قطعا همه ی ما با این بازی خاطره های زیادی داشتیم برای مشاهده این مطلب با گیم فور دانلود همراه باشید.

بی شک پر طرفدارترین بازی ساخته شده توسط بشر، سری بازی های سرقت بزرگ اتومبیل و یا همان ( GTA (Grand Theft Auto می باشد.

بازی که با سبک آزادی نا محدود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ توسط شرکت دی ام ای دیزاین (راکستار نت) منتشر شد و پدران اصلی این عنوان دیو جونز ، دن هاوسر و سم هاوسر می باشند که در تولد این عنوان نقش عمده ای داشتند.

در سال ۱۹۹۸ شرکت راکستار گیمز توسط دن و سم هاوسر توسعه دهندگان انگلیسی تاسیس گردید و از آن تاریخ به بعد ساخت سری بازی های GTA توسط راکستار آغاز گردید.

تا کنون ۶ نسخه اصلی از سری بازی سرقت بزرگ اتوموبیل ساخته شده و در کنار آن ، نسخه های فرعی دیگری توسط راکستار ساخته و منتشر شده است.

معرفی کوتاهی از عناوین منتشر شده GTA از سال ۱۹۹۷ تا به امروز می پردازیم:

۱- Grand Theft Auto

تاریخ انتشار: این بازی در اکتبر ۱۹۹۷ برای Ps1 و Pc منتشر گردید.

گیم پلی: این بازی به بازیکن اجازه می‌دهد که نقش یک تبهکار را ایفا کند که آزادانه در یک شهر بزرگ پرسه می‌زند و ماموریت‌های مختلفی مانند دزدی از بانک، قتل و جرائم دیگر را انجام می‌دهد.

نمرات: این بازی در زمان خود با استقبال خوبی مواجه نگردید و اکثرا نمرات ضعیفی را کسب نمود.

۲- Grand Theft Auto 2

تاریخ انتشار: این بازی در سپتامبر ۱۹۹۹ برای Ps1 و Pc منتشر گردید.

گیم پلی: بازی با بهبود گرافیک نسبت به نسخه اول همراه بود، همچنین بازیباز در بازی اختیار عمل بیشتری پیدا کرده بود و همانند نسخه اول، نمای دوربین بازی از بالا بود.

نمرات: نسخه ps1 این عنوان توانست با دریافت متای ۷۰ عملکرد متوسطی از خود به جای گذارد.

۳- Grand Theft Auto III

تاریخ انتشار: این بازی در اکتبر ۲۰۰۱ برای Xbox و Ps2 و Pc منتشر گردید.

گیم پلی: بازی در شهر Liberty City اتفاق می افتاد که بر اساس شهرNew York ساخته شده بود ولی عناصری از شهرهای دیگر آمریکا را نیز در خود داشت. این قسمت حالت دید سوم شخص را وارد سری بازی های GTA کرد که از حالت بالا به پایین که در سری های قبلی از آن استفاده می شود خیلی بهتر بود.

در این نسخه از بازی برای اولین بار بازیباز قادر بود از نمای سوم شخص و به صورت سه بعدی آزادانه در شهر به گشت و گذار بپردازد. بر خلاف بازی های معمول دیگر که بازیباز در آخر هر مرحله با یک Boss رو به رو می شود و به مرحله ی بعدی می رود سری GTA حالتی انتخابی را برای انجام مرحله ها داشت.

نمرات: بر خلاف دو نسخه گذشته ، این عنوان با نقد های بسیار خوبی مواجه گردید و نسخه Ps2 آن توانست با کسب متای ۹۷ جاودانه شود.

۴- Grand Theft Auto: Vice City

تاریخ انتشار: این عنوان در اکتبر ۲۰۰۲ برای Ps2 و در سال ۲۰۰۳ برای Xbox و Pc منتشر گردید.

گیم پلی: بازی در سال ۱۹۸۶ درVice City اتفاق می افتاد که این شهر بر اساس شهرMiami ساخته شده بود.

GTA: VC اولین بازی بود که تجربه ی پرواز با وسایل نقلیه مانند هلی کوپترها را برای بازیباز به ارمغان آورده بود.

نمرات: این عنوان در سال ۲۰۰۳ به عنوان پرفروش ترین بازی سال معرفی گردید و تا سال ۲۰۰۶ نیز به عنون پر فروش ترین بازی تاریخ بازی های رایانه ای در آمریکای شمالی شناخته می شد.

این عنوان پس از انتشار جوایز متعددی را کسب نمود و توانست متای ۹۵ را از آن خود کند.

۵- Grand Theft Auto: San Andreas

تاریخ انتشار: san andreas در اکتبر ۲۰۰۴ برای Ps2 و در سال ۲۰۰۵ برای Xbox و Pc منتشر گردید.

گیم پلی: بر خلاف نسخه های پیشین،شما می توانید علاوه بر مٱموریت هایی که در بازی به شما داده می شود با دزدیدن ماشین های پلیس،آتش نشانی،آمبولانس یا تاکسی با آنها کار کنید و پول دربیاورید.در طول بازی می توانید لباس و کفش و عینک و حتی گردن بند و ساعت خریداری کنید ویا در مسابقه ی اسب سواری شرط بندی کنید و به ورزش هایی چون بسکتبال ، بوکس ، شنا و… بپردازید.

نمرات: نسخه Ps2 این عنوان در سال ۲۰۰۴ توانست عنوان بهترین بازی سال را از دو سایت معتبر IGN و GAME SPOTS کسب کند.

۶- Grand Theft Auto IV

تاریخ انتشار: این بازی جهان باز که توسط راکستار نرت ساخته شد در ۲۹ اکتبر ۲۰۰۸ برای کنسول های PS3 و XBOX 360 و PC منتشر گردید.(اولین نسخه از بازی که هم زمان برای کنسول های شرکت سونی و مایکروسافت منتشر گردید.)

گیم پلی: در این نسخه ویژگی های جدیدی به بازی تزریق گردید. در این بازی شخصیت کارل ( شما ) یک شخصیت واقعی است و شما باید به آن برسید. مثلا باید به مقدار لازم غذا بخورید، تفریح کنید، تمرین کنید، ورزش کنید، حتی عاشق شوید!! اما در صورت انجام ندادن هر کدام از اینها موقعیت و اندام شما به هم میریزد.

نمرات: IV هرگز نتوانست موفقیت های نسخه SAN ANDREAS را تکرار کند. ولی از دیدگاه منتقدان بالاترین نمرات تاریخ این عنوان را دریافت نمود.این بازی با متای ۹۸ توانست عنوان بهترین بازی سال ۲۰۰۸ را نیز از آن خود کند.

۷- Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City

تاریخ انتشار: این نسخه از بازی که پیش از این بصورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شده بود، سرانجام پس از مدتها انتظار در تاریخ ۱۳ آپریل ۲۰۱۰ برای علاقمندان این بازی برروی پلتفرمهایPCوPS3 نیز منتشر گردید.

جالب این‌جاست که مایکروسافت برای انحصاری کردن موقتی این دو اپیزود، ۵۰ میلیون دلار به استودیویRockstarپرداخت کرده بود.

گیم پلی: Episodes from Liberty City خود شامل دو اپیزودThe Lost and Damned وThe Ballad of GayTony است. داستان هر دو اپیزود به‌طور هم‌زمان در لیبرتی‌سیتی اتفاق می‌افتد و قابلیت‌ها و ابزارهای جدیدی را به بازی می‌افزاید، اما اصل و اساس بازی همان GTA IV است. بهتر است که قبلا GTA IV را بازی کرده باشید، چون کلی سرنخ و نشانه از آن‌ در Episodes from Liberty City به چشم می‌خورد. اما روی هم رفته هر دو بازی داستان مستقلی دارد و بدون تکیه به داستان اصلیGTA IV هم می‌توانید از آن لذت ببرید.

نمرات: همچون نسخه IV ، این عنوان نیز با نقد های خوبی مواجه گردید و توانست متای ۸۹ را کسب کند.

۸- Grand Theft Auto V

تاریخ انتشار: این عنوان در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ برای کنسول های PS3 و XBOX 360 منتشر گردید.

ساخت این بازی حدود ۲۷۰ میلیون دلار هزینه برداشته اما درآمد فروش آن تنها در هفته اول انتشار، به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

گیم پلی: نقشه ی این بازی از تمامی بازی‌های سریِ GTA که تاکنون ساخته شده بزرگ تر می باشد.همچنین راک استار گیمز، سنت‌های گذشته خود را کنار گذاشته و به بازی کنندگان اجازه ی کنترل کردن ۳ شخصیت متفاوت را داده است.

بازی بخش های جانبی بسیار زیادی دارد. از جمله یوگا ، جت اسکی ، بیس جامپ ( پرش از ارتفاعات بلند ) تنیس و گلف البته در یک زمین گلف ! می تونید در امتداد نوار ساحلی غواصی کنید و همچنین به ورزشگاه های در کنار ساحل بروید.

نمرات: تمامی سایت‌ها به این اَبَر بازی نمرات کامل ۱۰/۱۰ را دادند.همچنین این بازی با دریافت متای ۱۰۰ توانست به صدر بهترین بازی های رایانه ای تاریخ برود.

[wpdatatable id=72]

انتشار توسط تیم GAME-PC-MM.IR
کپی با ذکر ادرس سایت مجاز می باشد.


دور همی سمپ برترین گروه برای گپ زدن تخصصی گیم برای ورود کلیک کنید


دسته ها : تاریخچه بازی

  • 4,074 بازدید
  • ۰
  • ۱۳۹۷/۰۱/۱۵ در ساعت ۵:۰۷ قبل از ظهر
مشخصات - محصول / فایل

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *