PES 2019 یا FIFA 19 کدامیک بهترین بازی فوتبال امسال بودند؟

سلام خدمت دوستان عزیز سایت در این پست با مقاله PES 2019 یا FIFA 19 کدامیک بهترین بازی فوتبال امسال بودند؟ با شما همراه خواهیم بود, برای مشاهده این مطلب با وب سایت گیم فور دانلود همراه باشید.


PES 2019 یا FIFA 19 کدامیک بهترین بازی فوتبال امسال بودند؟


چندین سال است که شروع فصل پاییز، رقابت عجیبی را آغاز می کند، اولین ماه فصل پاییز سرآغازی است برای کری خوانی طرفداران دو بازی محبوب FIFA و PES، امسال نیز همچون سال های گذشته نسخه جدیدی از این بازی پر طرفدار منتشر شده است، اما به واقع کدام یک از این دو نسخه بازی برتر هستند؟ برای رسیدن به این سوال باید هر دو بازی را در ۴ بخش گرافیک و انیمیشن، صداگذاری و موسیقی و گزارشگر، گیم پلی و در نهایت هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دهیم، در این مقاله قصد داریم دو نسخه جدید این دو سری محبوب را با یکدیگر مقایسه کنیم،


گرافیک و انیمیشن:

PES 2019 یا FIFA 19 کدامیک بهترین بازی فوتبال امسال بودند؟


شکی نیست که از نظر گرافیک هر دو بازی سطح بالایی دارند و تقریبا طرفدارن خود را از این نظر راضی می کنند، اما با نگاهی دقیق تر می توان دریافت که گرافیک در این نسخه از بازی PES با توجه به بهبود طراحی چمن و اضافه شدن حالت برفی و غروب از رقیب خود FIFA اندکی بهتر به نظر می رسد، طراحی چهره ها نیز اندکی کفه ترازو را برای PES سنگین تر کرده است، هر چند که FIFA 19 در زمینه طراحی چهره پیشرف محسوسی نسبت به قبل داشته است، در بخش انیمیشن FIFA همچنان بدون رقیب است، تلاش استودیو EA Sport کانادا واقعا تحسین برانگیز بوده و همه ساله کیفیت و تنوع انیمشن های بازی بالا و بالا تر می رود، اگر چه سازندگان PES از نسخه ۲۰۱۶ به این سو تحول فراوانی را در بخش انیمشن ها به وجود آورده اند اما در کل قابل قیاس دانستن انیمیشن این بازی با FIFA 19 کمی بی انصافانه است. همچنین عرض زمین در PES همچنان واقعی تر از رقیب خود به نظر می رسد


گزارشگر، موسیقی و صدا:

 

PES 2019 یا FIFA 19 کدامیک بهترین بازی فوتبال امسال بودند؟


در این بخش بدون هیچگونه اغراقی برتری با فیفاست، از دیر باز EA به علت داشتن حق امتیاز تمامی تیم ها و به طبع استادیوم های أن ها و امکان صدابرداری از شیوه تشویق هواداران تیم ها را داشته است، به همین علت همواره میتوان جو وافعی استادیوم ها را در بازی احساس کرد، عکس این قضیه در PES دیده میشود، افکت های صوتی ناشی از تشویق تماشاگران به غیر از تعداد معدودی از استادیو ها، به شدت مصنوعی و اعصاب خوردکن به نظر میرسد، بخش موسیقی را اغلب نمیتوان جزو بخش های تاثیرگذار در یک بازی ورزشی به حساب آورد، چرا که موسیقی ها اغلب در منوی بازی شنیده میشوند اما با این حال برتری در این بخش نیز با فیفاست، اگر چه کونامی طی دو سال گذشته سعی کرده این شکاف را پر کند اما کماکان فیفا بازی برتر در این ژمینه محسوب می شود. در زمینه گزارشگری نیز کفه ترازو را به سمت فیفا نشان می دهد،بدون شک شیوه گزارش بازی، جملات بیان شده توسط گزارشگران و اطلاعات حاشیه ای گزارش و… همه و همه برتری فیفا در این بخش را به اثبات می رساند.


گیم پلی:

 

PES 2019 یا FIFA 19 کدامیک بهترین بازی فوتبال امسال بودند؟


اصلی ترین قسمت مقایسه ای این دو بازی بخش گیم پلی است، طرفداران هر دو بازی همواره بیشترین انرژی خود را برای اثبات بازی مورد علاقه صرف این بخش می کنند، کونامی با استارت افتضاحی که با PES 2014 داشت بسیاری از طرفداران را به خاطر افت شدید گیم پلی از دست داد، برعکس این قضیه برای EA و Fifa اتفاق افتاد، سری Fifa بعد تغییرات و ارتقای بسیار خود در FIFA 12 دوباره اوج گرفت، کونامی از نسخه ۲۰۱۶ به بعد تغییرات مثبتی در بازی ایجاد کرده و گیم پلی را به بهترین شکل ممکن ارتقا بخشیده است، اما به واقع کدام یک از این دو بازی گیم پلی بهتری دارند؟
این سوال هرگز جواب صریح و روشنی ندارد، به دلیل این که هر یک از این دو بازی دارای سبک گیم پلی خاص خود هستند، اگر قرار باشد گیم پلی Fifa 19 را ملاک قرار دهیم قطعا برتری با Fifa خواهد بود اما اگر قرار باشد هر دو بازی را به تفکیک و رویارویی با یکدیگر با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم مسلما به بن بست خواهیم رسید.
در نگاه کلی گیم پلی FIFA را میتوان یک بازی انیمیشن محور قلمداد کرد که در نوع خود کم نظیر است اما اگر نسخه های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را با هم مقایسه کنیم به غیر از رفع مشکلات نسخه قبل و افزوده شدن امکانات جدید به بخش آنلاین جهش بزرگ و خاصی را شاهد نیستیم همانطور که در PES 2019 نیز نیستیم.


هوش مصنوعی:

 

PES 2019 یا FIFA 19 کدامیک بهترین بازی فوتبال امسال بودند؟


هوش مصنوعی از جمله دغدغه های کونامی در نسل هشتم بوده است، هر چقدر که EA در این نسل در زمینه هوش مصنوعی عالی عمل کرده در مقابل PES هماوره دچار مشکلاتی بوده است، با این وجود میتوان گفت PES 2019 از این نظر نسبت به نسخه های دیگر نسل هشتمی بسیار کم نقص تر است، اگرچه FIFA 19 هم از برخی مشکلات در زمینه هوش مصنوعی رنج می برد اما در مجموع ثبات بیشتری نسبت به PES 2019 دارد. هوش مصنوعی داور در FIFA 19 بهتر از رقیب خود است، سازندگان هوش مصنوعی را به گونه ای طراحی کرده اند که نسبت به شرایط تصمیماتی اتخاذ می کند که ضرباهنگ‌بازی را کند نکند.


لایسنس تیم ها و لیگ ها:

 

در بحث لایسنس نیازی به مقایسه و توضیح و تفسر نیست، در سال های اخیر اصلی ترین موضوعی که که باعث جذب مخاطبان به سوی FIFA می شود بحث لایسنس است، همانطور که می دانید بعد از ده سال قرار داد لیگ قهرمانان اروپا با کونامی اتمام رسید و لایسنس این مسبقات اینبار به FIFA رسیده است، با حذف لیگ قهرمانان اروپا از PES شاهد جبران این کمبود نبودیم، اضافه شدن لیگ های نه چندان با کیفیتی مثل تایلند هم نمیتواند طرفداران را ار این نظر راضی کند.

در نهایت این که کدام یک از این دو بازی بهترین بازی فوتبال امسال بوده اند کاملا به سلیقه شما و نوع انتظارات شما از یک شبیه ساز فوتبال بستگی دارد، هر دو بازی کمبود ها و ضعف های مختلفی دارد و هیچ گاه به جواب قطعی برتری بین این دو بازی نخواهیم رسید.

به نظر شما بین PES 2019 و FIFA 19 کدامیک برنده رقابت امسال بود؟

نظرات خودتون رو در همین کامنت با ما در میان بگذارید.


  • 3,841 بازدید
  • ۰
  • ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ در ساعت ۸:۰۰ قبل از ظهر
مشخصات - محصول / فایل
منبع : گیم پیسی ام ام

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *