۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود

سلام خدمت دوستان عزیز سایت در این پست ۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود رو براتون اماده کردیم در ادامه با وب سایت گیم فور دانلود همراه باشید.


۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


یادش گذشته ها بخیر سال ها پیش، دنیای بازی های ویدیویی برای همه ی ما حس و حال دیگری داشت. در آن زمان، مشغله های فکریمان کمتر بود و قادر بودیم ساعت ها پای کنسول بشینیم و در دنیای رنگارنگ بازی های مختلف غرق شویم. بازی هایی که گاهی بهشان می خندیدیم و گاهی ما را به گریه می انداختند. سال ها از انتشار بازیهای نوستالژی گذشته، عناوینی که نه تنها فراموش نشده اند بلکه هنوز هم آرزو داریم دنباله آن ها با سخت افزار های قدرتمند کنسول های امروزی ساخته شوند.


Bully

 

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


بدون شک Bully یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین بازی های ساخته شده توسط استودیو خلاق Rockstar Games است، این بازی در سال ۲۰۰۶ برای PS2 منتشر شد و توانست بسیار موفق تر از حد تصور ظاهر شود، Bully داستان یک نوجوان قلدر دبیرستانی به نام جیمی را دنبال می کرد که در ابتدا نمیتوانست خود را با محیط مدرسه فقف دهد، اما با گذشت زمان به دانش آموز شاخص مدرسه تبدیل شد، هر چند که شعبه ونکوور راکستار استودیو سازنده بازی در سال ۲۰۱۲ تعطیل شد، اما در چند سال گذشته اخبار ضد و نقیضی از ساخته شدن نسخه دوم بازی به گوش رسیده است و میتوان امیدوار بود که بعد از انتشار Red Dead Redempion 2 شاهد معرفی BULLY 2 باشیم.


Driver

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


نام Driver قطعا شما را یاد آن پارکینگ پر از ستون می اندازد! پارکینگی که در آن دوران به عنوان مرحله آموزشی برای ورود به بازی به کابوس گیمر ها تبدیل شده بود و کم تر کسی میتوانست از این مرحله بگذرد. Driver یکی از بنیان گذاران سبک محیط باز در بازی های ریسنگ است، زمانی که راکستاری وجود نداشت و بازی به نام GTA ساخته نشده بود، Driver در این سبک پادشاهی می کرد، در حالی که حدود ۶ سال از انتشار آخرین نسخه از این سری میگذرد هنوز خبری از Driver جدید نیست تا کنون ۵ نسخه از این سری ساخته شده که آخرین نسخه آن Driver: San Fransisco نام داشت، عنوانی که با ایده بلند پروازانه خود موفق شد منتقدین و مخاطبان را راضی نگه دارد، و طرفداران را به آینده این سری امیدوار کند.


Half Life

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


بازیهای Half life از معدود بازی هایی است که تنها هدفش به سرگرم شدن مخاطب محدود نمی شود، Half Life در واقع یک اتفاق ویژه در صنعت بازی سازی است، یک انقلاب که نقطه عطف بازی های شوتر اول شخص یه شمار می آید، اگر این سری را تجربه کرده اید بعید است حال و هوای خاص و بی نظیر شهر های Black Messa و City 17 و شخصیت هایی مثل دکتر فریمن را فراموش کرده باشید، این بازی الهام بخش تعداد زیادی بازی های اثر حاضر از جمله DOOM و حتی The Mist داستان نویسنده مشهور استفان کینگ است. آخرین نسخه از این سری همان Half Life 2 به که برای اوین بار در سال ۲۰۰۴ برای PS2 منتشر و در سال ۲۰۰۷ نسخه بازسازی شده آن برای کنسول های نسل هفتم بازسازی شد، قطعا یکی از آرزو های زندگی ما معرفی و انتشار Half Life 3 است، موضوعی که Valve هنوز تمایلی به آن نشان نداده، اما همچنان میتوان امیدوار بود که Gabe Newell رویای ما را به واقعیت تبدیل کند.


Midnight Club

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


سری Midnight Club یکی از خوش ساخت ترین و دیوانه وار ترین بازی های ریسینگ بود که به شکل استادانه ای سبک محیط باز و ریسینگ را تلفیق داده بود، از گشت و گذار در شهر های بزرگی مثل نیویورک، توکیو و پاریس تا رانندگی و مسابقات غیر مجاز با ماشین هایی که انواع و اقسام سفارش سازی ها را داشته اند، ای کاش EA Games و یوبیسافت که امروزه عنوانی مثل NFS PayBack و The Crew را تحویل ما میدهد نیم نگاهی به سطح کیفی بازیهای Midnight Club کنند که با سخت افزار های ضعیف کنسول های آن دوران چنین آثار مجذوب کننده ای را خلق کرده اند، متاسفانه بعد از انتشار Midnight Club Los Angeles دیگر خبری از این سری نشد، و راکستار با اخراج کردن اعضای سازنده بازی، امید ها را برای ساخته شدن نسخه جدید این سری کم رنگ کرد، هر چند هنوز هم میتوان آرزو داشت که دنیای خوش رنگ و لعاب Midnight Club را روزی در کنسول های نسل جدید ببینیم.


Max Payne

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


سری بازی مکس پین، یکی از قدیمی ترین و در عین حال محبوب ترین فرنچایز های تمام دوران به شمار می رود. بعید نیست اگر بگوییم که بسیاری از گیمرهای حرفه ای امروز، زندگی گیمری خود را با نسخه ی اول و دوم این عنوان دوست داشتنی آغاز کرده اند. هیچ عنوانی نتوانسته است به اندازه‌ی مکس پین تو دل برو باشد و به محبوبیت بی‌حد این عنوان برسد و جای این عنوان را در دل طرفداران پر کند. این عنوان مورد اقبال عمومی قرار گرفت و فروش خوبی کرد. از خلاقیت‌های این عنوان می شد به سیستم Bullet Time  و کند کردن زمان اشاره کرد که به کمک آن، شما زمان را آهسته می‌کردید و با شیرجه زدن در حالت آهسته می‌توانستید با تمرکز بالا و خلق صحنه‌های سینمایی بسیار جذاب دخل دشمنان را بیاورید. متاسفانه بعد انتشار نسخه سوم بازی در سال ۲۰۱۲ که اثر بسیار موفقی هم بود، دیگر هیچ خبری از نسخه جدید این سری نشد، اما همچنان میتوانیم آرزو ملاقاتی دوباره با این کارآگاه غمگین و دوست داشتنی را داشته داریم.


Prince of Persia

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


سری Prince of Persia یکی از محبوب ترین بازی های اکشن ماجرایی تا قبل از ظهور نسل هفتم و کنسول های پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ بود. که با ظهور سری Assassins Creed، یوبی سافت به آرامی Prince of Persia را به حاشیه راند خلاقیت‌های به‌کار رفته در این سری بازی را نمی‌توان در چند جمله کوتاه بیان کرد. شما در نقش جوانی ماجراجو قدم به دنیای پر از خطر بازی می‌گذاشتید؛ جایی که تله‌های مرگبار، معجون‌های سمی، دشمنان جان سخت و… انتظارتان را می‌کشیدند.  آخرین نسخه از این سری شن‌های فراموش شده بود که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و دیگر شاهد انتشار نسخه جدید شاهزاده ایرانی نبودیم. باتوجه به این‌که یوبی سافت به مدت یک‌سال به Assassin’s Creed استراحت داده است، شاید این بهترین زمان ممکن برای رونمایی از نسخه جدید شاهزاده باشد.


Splinter Cell

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


عناوین قدیمی دنیای بازیها مانند Splinter Cell واقعا ماندگارند. از انتشار اولین نسخه این سری حدود ۱۶-۱۷ سال میگذرد, اما هنوز هم ارزش امتحان کردن را دارد! سری Splinter Cell به معنای واقعی کلمه گیمر را بیشتر به چالش میکشیدند، بیشتر از همه بازیهای امروزی فکر و ذهن مخاطب را درگیر میکردند و بعد از عبور از مانع فکری یا عملیاتی, کشیدن نفسی راحت خیلی لذت بخش بود. اینکه زمانیکه به رختخواب هم بروید و کماکان به مانع فکری بازی بیاندیشید، هنر سازندگان Splinter Cell بوده است. حال با توجه به تاسیس استودیو Ubisoft Toronto با مدیریت خانم Jade Raymond به نظر میرسد یوبیسافت سکوت خود را بشکند، و ما به زودی شاهد بازگشت سام فیشر دوست داشتنی باشیم.


Bioshock

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


سری بازی‌های بایوشاک BioShock، ساخته بی‌نظیر و تکرار نشدنی کن لوین افسانه‌ای، از آن دست بازی‌هایی هستند که می‌توانند مدرکی باشند برای ثابت کردن ارزش این صنعت و توانایی‌های بسیارش برای انتقال پیام، به عنوان رسانه‌ای جدید و تاثیرگذار. سه‌گانه بایوشاک علاوه بر ارائه گیم‌پلی جذاب با مکانیک‌های فراوانی که بعضی از آن‌ها حتی استاندارد‌های جدید را به روند ساخت بازی‌ها اضافه کردند، داستانی منحصر به فرد را روایت می‌کرد که شاید، مشابه‌اش را نه در میان بازی‌های ویدئویی و نه در مدیوم دیگری شاهد بوده‌ایم. بعد از گذشت ۵ سال از انتشار BioShock Infinite و منحل شدن استودیو irational games، با این حال بسیاری از طرفداران این سری با آن داستان ها و آن حال و هوای شرقی و مبارزات نفسگیرش، آرزوی دیدن دوباره این بازی را روی کنسول‌های نسل جدید دارند.


IGI

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


شاید با شنیدن نام IGI و قرار گرفتن آن در این لیست تعجب کنید اما اگر از گیمرهای قدیمی باشید قطعاً با بازی IGI آشنایی دارید یا حداقل اسم آن را چند بار شنیده اید. بازی IGI: I’m Going In یک بازی تاکتیکی در سبک اول شخص بود که سال ۲۰۰۰ میلادی توسط شرکت Eidos منتشر شد. علی رقم این که کیفیت گرافیکی بازی چنگ به دل نمزد اما گیم پلی جالب و نوآورانه آن باعث شد IGI در ذهن ها بماند و از آن به عنوان یک بازی ماندگار در سبک شوتر اول شخص یاد شود، خوشبختانه لازم نیست برای ساخته شدن نسخه جدید آرزو کنیم، زیرا سال گذشته استودیو Artplant تایید کرد که نسخه جدید IGI در حال ساخت است و قهرمان دو نسخه قبلی یعنی دیوید جونز، در نسخه بعدی بازی باز خواهد گشت.


Alone in The Dark

۱۰ بازی نوستالژی که آرزو داریم نسخه جدید آن ها ساخته شود


سری Alone in the Dark را میتوان پدر سبک وحشت بقا در صنعت بازی های ویدیویی دانست، این سری بازی در ابتدا از کارهای اچ.پی.لاوکرافت نویسنده آمریکایی الهام گرفت و هم‌چنین نام این بازی به عنوان اولین بازی ترسناک Survival سه‌بعدی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. اگرچه آخرین نسخه اصلی از این سری با امتیازات عالی و فروش موفقیت آمیز روبه‌رو نشد، اما این دلیل نمی‌شود که از این بازی و آرزوی دیدن دوباره یک وحشت بقا خوش ساخت با عنوان Alone in the Dark صرف‌نظر کنیم، به ویژه اینکه به تازگی امتیاز این سری توسط تیم خلاق THQ Nort خریداری شده و باید منتظر اخبار خوبی در اینباره باشیم.

امیدواریم این مطلب مفید بوده باشه

پایان


دسته ها : مقاله اخبار

  • 3,959 بازدید
  • ۰
  • ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ در ساعت ۹:۰۰ قبل از ظهر
مشخصات - محصول / فایل
منبع : گیم پیسی ام ام

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *