سلام خدمت دوستان عزیز سایت در این پست با مقاله ایا امکان هک  PS4 در اینده وجود خواهد داشت ؟ برای مشاهده این مطلب , با وب سایت گیم فور دانلود همراه باشید.


امکان هک PS4 در آینده وجود دارد؟


از ابتدای نسل هشتم تاکنون شایعات و اخبار بسیار زیادی از هک PS4 منتشر شده است، گروه های فراوانی تاکنون در صفحه ها و سایت های خود اعلام کرده اند که در حال کار برروی هک PS4 می باشند، اغلب، طی سال های گذشته اغلب تلاش ها برای هک PS4 با شکست روبرو شده، و این تصور ایجاد شده که کنسول PS4 هک نشدنی است، اولین حمله هکرها به کنسول PS4 در تاریخ ۱ مارچ ۲۰۱۳ توسط هکران برزیلی انجام شد و این ادعا مطرح شد که PS4 هک شده و یک Jailbreak جدید در راه است که قابلیت اجرای نسخه خاصی از لینوکس را روی کنسول PS4 دارد. هکرهای برزیلی در روشی دیگر مدعی شدند میتوانند با ۱۰۰ دلار ۱۰ بازی پلی‌استیشن ۴ را روی کنسول شما کپی کنند! اما ظاهرا یک سایت پرتغالی به نام UOL Jogos این روش را به سونی اطلاع داده و در حال حاضر و از کار افتاده است.

در روز ۱۶ سپتامبر یک خرده فروشی پرتغالی در خبری مدعی شد که میتواند بازی های پلی‌استیشن ۴ را روی هاردی جدا برای کنسول های کپی شده بفرستد! این پروژه یک jailbreak مذکور یک هک شخصی از فردی به نام SONIC_FPS از انجمن «www.rewtec.com» بود که برای مدتی در جریان بود و پس از آن توسط ورژن جدید سونی بسته شد و این پروژه نیز همانند دیگر پروژه‌های هک شکست خورد.

در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۱۵ یک روش جدید برای اجرای بازی های کپی خور روی پلی‌استیشن ۴ در برزیل معرفی شد که سونی نیز به آن واکنش نشان داد، این روش تقریباً همان روش توسط سایت پرتغالی UOL Jogos بود که بار دیگر پروژه شکست خورد.

همچنین در ۱ مارچ ۲۰۱۵ گروه Fail0verflow همان گروهی که PS3 را هک کرد در یک بیانیه خبر اعلام کردند که موفق به هک PS4 شده اند، البته هک این گروه شباهتی به هک PS4 نداشت، این گروه نرم افزاری عرضه نکرده که بتواند قابلیت دسترسی پایین به سخت‌افزار را داشه باشد.  fail0verflow در خبرش دلیل عدم عرضه نرم افزار دسترسی سطح پایین به سخت افزار را امنیت بسیار پایین پلی‌استیشن ۴ اعلام کرده و خطاب به دیگر گروه های هک کنسولی گفته است که برای هک این کنسول به ما نیازی ندارید این جمله برای بسیاری از هکران جالب و سردرگم به حساب می‌آمد. می توان گفت کاری که که این گروه انجام داد هک نبود و فقط راه درست هک شدن را به دیگر گروه های هکر نشان داد.

و بالاخره در کریسمس سال ۲۰۱۸ گروه SpecterDev اعلام کردند که توانسته اند توسط اکسپلویت راهی برای اجرای فایل های PKG در ورژن ۴.۰۵ پیدا کنند، این گروه سرانجام در ماه جولای اعلام کرده اند که بازیبازان میتوانند در ورژن ۵.۰۵ نیز توسط اکسپلویت، به نصب فایل های PKG و انجام بازیها بپردازند، این روش در حال حاضر جدیدترین روش برای انجام رایگان بازیها محسوب می شود کلیات این هک به این صورت است بازیبازان باید قبل از هر چیزی توسط رایانه شخصی خود و با برنامه های مختلف یک اکسپلویت بر روی کنسول خود اجرا کرده و به انجام بازی ها بپردازند، این روش نسبت به جیلبریک کنسول PS4 بسیار وقت گیر تر و صد البته نیاز به تخصص و برنامه های مختلف دارد، اکسپلویت در ماه های اخیر رفته رفته پایداری خود را از دست می دهد به گونه ای که باید برای هر بار خاموش و روشن شدن کنسول مجددا به اجرای اکسپلویت بپردازید، برخلاف PS3 که نرم افزار به صورت اتوماتیک کار اکسپلویت و رسیدن به هسته سیستم را انجام می داد، در PS4 باید به صورت دستی این کار را انجام دهید، از ماه جولای تا کنون زمزمه های زیادی از انتشار این هک برای نسخه های بالاتر PS4 به گوش می رسید، اما هنوز مشخص نیست که آیا واقعا قرار است نسخه بالاتر از این هک منتشر شود یا خیر. چندی پیش نیز سونی اعلام کرد شکایتی علیه چند شخص که به کار بر روی هک PS4 مشغول بوده اند و اقدام به فروش کنسول جیلبریک شده در سایت های مختلف می کردند، تنظیم کرده است، با توجه به اینکه در اواخر نسل هشتم به سر می بریم بعید است که شاهد تکامل این هک و انتشار جیلبریک کامل بر روی PS4 باشیم، سونی در نسل هشتم به شدت بر روی این موضوع سختگیری و با انتشار آپدیت ها مختلف سعی در غلبه بر هکر ها را دارد، با این حال میتوان امیدوار بود که شرایط برای هک PS4 مهیا شود، چرا که با توجه به شرایط بسیار بد اقتصادی در کشور ما و قیمت نجومی بازیها، خبر هک کامل PS4 می تواند بهترین خبر ممکن برای گیمر های ایرانی باشد، باید منتظر ماند.

به امید ان روز….

پایان


برچسب ها :
دسته ها : مقاله

  • 3,760 بازدید
  • ۰
  • ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ در ساعت ۵:۵۱ قبل از ظهر
مشخصات - محصول / فایل
منبع : گیم پیسی ام ام

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *