نقد و بررسی بازی Transference

سلام خدمت دوستان عزیز سایت در این پست به نقد و بررسی بازی Transference پرداختیم که امیدواریم این مطلب مورد استقبال شما قرار گیرد, برای مشاهده این مطلب با وب سایت گیم فور دانلود هرماه باشید.


نقد و بررسی بازی Transference


Transference

سازنده: SpectreVision

ناشر: یوبیسافت

پلتفرم‌ها: ویندوز، پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان

ژانر: اول شخص-معمایی


چند ماه پیش در جریان کنفرانس E3 استودیو یوبیسافت از عنوانی به غایت عجیب رونمایی شد که Transference نام داشت. این بازی با یک تیزر غیرمعمول به جهانیان معرفی شد و در ابتدا بسیاری از مردم می‌پنداشتند که با اثری متعلق به ژانر واقعیت مجازی مواجهند. هرچه تیزر به انتهای خود نزدیک می‌شد حدس و گمان‌ها درباره‌اش تغییر می‌کرد. آیا Transference اثری معمائیست؟ آیا یک بازی ترسناک است؟ در ادامه با نقد و بررسی بازی همراه ما باشید.

وقتی به فهرست سازندگان بازی نگاهی می‌اندازیم شاهد آنیم که یکی از عوامل اصلی تولید آن، بازیگر نقش «فرودو» در مجموعه «ارباب حلقه‌ها» یعنی «الایجا وود» است، اما آنچه درکش نمی‌کنیم این است که هدف او از ساخت چنین عنوانی چه بوده است؟ بعد از نزدیک به دو ساعت بازی کردن Transference متوجه خواهید شد که اثر مذکور، تلفیقی از تمامی ژانرهای نام برده در بالاست و حداقل اگر چنین نباشد، تمام تلاش خود را برای پیاده کردن محتوای این ژانرها به کار گرفته است.


داستان بازی Transference

 

داستان بازی Transference درباره خانواده‌ایست که به دلیل شیطنت‌های دانشمندی به اسم ریموند در حال از هم پاشیده شدن است. ریموند، اعضای این خانواده را به بازی گرفته تا به اهداف پلید خود برسد. در طول بازی شاهد ویدئوهایی خواهید بود که به شما خواهند گفت ماجرا از چه قرار است. شاید یکی از مشکلات بازی آن باشد که برای فهمیدن داستانش نیازمند توجه به تمام جزئیات بازی هستید. داستانی که سازنده برای‌تان روایت می‌کند در سراسر محیط پخش شده است و شما باید برای تکمیل پازل، هرچه پیش رویتان قرار گرفته را تجربه نمائید.


نقد و بررسی بازی Transference


مشکل دیگر بازی آن است که با وجود اینکه همه جای آن رنگ و بوی داستانی دارد، ولی ممکن است همچنان متوجه نشوید که داستان بازی از چه قرار است. نکته اصلی داستان همانی است که در بخش قبل توضیح دادیم، شخصیتی به اسم ریموند در تلاش برای ساخت محصولی است که آزمایش آن باعث شده خانواده‌اش در معرض نابودی قرار بگیرد.


گیم پلی بازی Transference

 

گیم‌پلی اصلی بازی بر این مبنا بنا شده که باید تا جایی که امکان دارد به گشت و گذار بپردازید و سرنخ جمع کنید. در این بازی مواقعی وجود دارند که معمایی پیش رویتان قرار می‌گیرد و به جز این مواقع، اکثر لحظات حضورتان در بازی به گشت و گذار برای فهمیدن آن سپری خواهند شد. به طور مثال بازی به شما یک ساعت شنی خواهد داد که مشخص نیست کارایی‌اش چیست تا اینکه درون بازی به مقداری شن برای پر کردن این ساعت برخورد می‌کنید. در بخشی دیگر بازی از شما می‌خواهد تا پنج نامه گمشده را پیدا کنید و سپس شما باید با خواندن این نامه‌ها، آن‌ها را به ترتیب بچینید تا متوجه ماجرا شوید.

شاید بدترین نکته درمورد بازی Transference آن باشد که عملاً هیچ لذتی از گشت و گذار در محیط نخواهید برد. این بازی سعی کرده تا در بخش گشت و گذار در محیط شبیه به دو بازی ۷ Resident Evil و P.T عمل کند ولی باید گفت که تا حد زیادی شکست خورده است. فرق این بازی با اثری همچون Resident Evil 7 گیمر هیچ ابایی از گشت و گذار در محیط ندارد، چرا که این کار باعث خواهد شد ابزار و وسایل مختلفی به دست آورد که پیش‌روی در بازی را برایش آسانتر خواهند کرد ولی در بازی Transference تقریباً اکثر لحظاتی که به گشت و گذار می‌پردازید، پرسه زدنی بیش نیست! بازی مذکو دقیقاً نمی‌داند که دوست دارد چه چیزی باشد و تکلیفش با خودش مشخص نیست. بعضی از منتقدان در خصوص این ویژگی بازی چنین ادعا کردند که سازندگان با ساخت این اثر سعی داشتند تا در محیطی هزارتو مانند، داستانی چند وجهی به مخاطب تحویل دهند ولی کاری که از آب در آمده کمی بیش از حد بی سر و ته است.



دسته ها : نقد و بررسی

  • 3,664 بازدید
  • ۰
  • ۱۳۹۷/۰۸/۰۷ در ساعت ۰:۴۴ قبل از ظهر
مشخصات - محصول / فایل
منبع : گیم پیسی ام ام - نوین

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *